Potisky na oblečení jsou velmi vhodnou metodou, jak prezentovat svoji firmu, kapelu či klub. Někoho také může potěšit originální kousek s vlastním motivem v šatníku. Existuje několik metod, jak potisku na oblečení dosáhnout. My vám představíme ty nejběžnější.
Sítotisk
Princip sítotisku je jednoduchý. V podstatě jde o protlačování barev na potiskovaný materiál pomocí gumové stěrky prostřednictvím síťové šablony. Každá barva se tiskne zvlášť, což může být nevýhoda u vícebarevných motivů. Plusem je velmi kvalitní potisk, který vydrží stovky vyprání, proto se hodí na reklamní trička s potiskem.
Transfer
V tomto případě je motiv přenášen z nažehlovací fólie. Přenášená grafika tak musí být zrcadlově otočená. Potisk pomocí transferu je do detailu propracovaný, a proto se hodí pro vícebarevné motivy. Využívá se zpravidla tam, kde není možný sítotisk, což jsou menší předměty jako peněženky, deštníky nebo oblíbené reklamní tašky.
Sublimace
Sublimační tisk nanáší všechny barvy najednou ve výborné kvalitě. Nevýhodou je, že jej lze použít pouze na umělé textilní materiály, jako je polyester a navíc musí být podkladová barva bílá. Výhodou takového tisku je stálost barev, zároveň lze tímto způsobem tisknout i velké plochy. Sublimace je často využívána na sportovní dresy.
Další metody
Mezi metody potisku lze zařadit i digitální tisk, ten je však vhodný spíše na ručníky nebo ponožky či na malé zakázky. Pokud ale poptáváte reklamní trička s vlastním potiskem v menším nákladu, lze volit i tuto metodu. Výhodou digitálního tisku je totiž efektivita přenášeného motivu přímo z počítače. Není totiž třeba žádný mezikrok.
Alternativou potisků mohou být i nášivky, které byly moderní zejména na konci minulého století a v současnosti se znovu vrací do kurzu. U nášivek je třeba dbát na menší velikost, ale jinak se fantazii meze nekladou.