Celosvětová pandemie změnila spoustu věcí. Mezi jednou z nich je také práce z domova, které se spousta z nás nevyhnula. Pokud i nyní pracujete z domova nebo přemýšlíte o tom, že z domova pracovat teprve začnete, je nutné zařídit si domácí pracovnu a vytvořit si funkční pracovní prostředí v domácích podmínkách.
Nezbytný nábytek pro domácí pracovnu
Vycházejme z předpokladu, že ve vaší domácnosti již není volná místnost, kterou byste mohli přeměnit na pracovnu. Proto je nejpraktičtějším rozhodnutím přeměnit na pracovnu část obývacího pokoje. Než se do nezbytných úprav pokoje pustíte, sepište si seznam všeho, co ve své budoucí pracovně budete potřebovat. Následující položky vám mohou posoužit jako inspirace:
- pracovní stůl,
- ergonomicky tvarovaná židle,
- skříňka,
- lampička.
Umístění a orientace domácí pracovny
Jakmile budete mít sepsaný seznam nábytku a dalších nezbytností pro svou pracovnu, zamyslete se nad tím, jak svou pracovnu do obýváku umístit. Držte se pravidla, že čím méně věcí vás bude při práci rozptylovat, tím budete produktivnější. Máte-li dostatek prostoru, můžete svůj pracovní stůl umístit čelem ke zdi a židli zády k rohovému gauči. Tím totiž opticky místnost rozdělíte na prostor pracovní a odpočinkový.
Na co při zařizování pracovny nezapomínejte
Až bude vše na svém místě, ujistěte se, že vaše nová domácí pracovny splňuje následující kritéria:
- Pracovní plocha stolu je dostatečně osvětlená.
- Vše na vašem pracovním stole má své místo.
- Od práce vás neruší pohled na televizi, z okna, ani do dalších místností.
- Kromě pracovních věcí se na vašem stole nachází také nějaká vaše oblíbená soukromá věc, například fotografie, suvenýr z cest nebo rostlina v květináči.
Vytvoření domácí pracovny není nic složitého. S důkladným plánováním budete mít brzy hotovo, a i v domácích podmínkách budete dosahovat skvělých pracovních výsledků.